• December 25, 2024

IMPACT ACADEMY Hosts Successful Transnational Project Meeting in Brussels

The partners of IMPACT ACADEMY, an Erasmus+ co-funded project in Higher Education, gathered for a face-to-face transnational project meeting on November 29, 2024, in Brussels, Belgium. The meeting opened with remarks …

IMPACT ACADEMY Achieves Milestone in Work Package 2 with the “Impact Skills Framework”

The partners of IMPACT ACADEMY, a project in the field of Higher Education co-funded by the Erasmus+ Programme of the European Commission, are proud to announce the successful completion of Work …

Official launch of the Erasmus+ project “DIGIMUSE ENTER: digital tools for the inclusive accessibility to cultural heritage”

The DIGIMUSE ENTER project, co-financed by the European Commission under Erasmus+, has officially launched, marking a major step forward in the digital transformation of small museums across Europe. A two-day Kick-Off …

The UNITY EUROPE project reaches the successful conclusion of Work Package 2

The UNITY EUROPE project, co-financed by the European Commission under the Erasmus+ KA2 Cooperation Partnership framework, is pleased to announce the publication of the final deliverables of the Work Package 2 (WP2). …

Unity Europe Project Partners Meet in Málaga to Discuss Key Milestones and Future Work

Málaga, Spain – 14 October 2024: The Unity Europe project, a groundbreaking initiative aimed at fostering European cooperation and social cohesion, held a face-to-face meeting with all its project partners on …

La Sociedad Cooperativa Fuori Dal Sommerso de Italia participa en el programa Erasmus+ con el proyecto SOS Creativity, seguridad online de los mayores para la creatividad.

¿Quiénes podrían ser los tutores más adecuados para acompañar a los mayores de 60 años en el mundo de Internet y las competencias digitales? De acuerdo con algunas de las iniciativas italianas más interesantes para promover la cultura digital entre las personas mayores, estos son precisamente los estudiantes de primaria y secundaria.

La investigación llevada a cabo por los socios de SOS Creativity para la producción del IO2, en particular con respecto a la actividad de comparación e identificación de las buenas prácticas existentes en los respectivos países sobre la promoción de la cultura digital para adultos, ha puesto de manifiesto algunas experiencias metodológicas instructivas.

Por ejemplo, en el contexto italiano ha emergido una iniciativa promocionada por la fundación “Mondo Digitale”, llamada “Nonni su Internet” (Abuelos en Internet), en la que grupos de alumnos de primaria a secundaria, dentro de los centros educativos y con el apoyo de un profesor experto en informática, guían a los mayores por un camino de alfabetización digital y uso de la tecnología para aprovechar los servicios telemáticos de la administración pública o para acceder a recursos culturales por puro entretenimiento. El sitio web de la iniciativa incluye un kit educativo con todos los recursos útiles para realizar el curso.

Author

europe@itsolutionsforall.org
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram