• November 21, 2024

Official launch of the Erasmus+ project “DIGIMUSE ENTER: digital tools for the inclusive accessibility to cultural heritage”

The DIGIMUSE ENTER project, co-financed by the European Commission under Erasmus+, has officially launched, marking a major step forward in the digital transformation of small museums across Europe. A two-day Kick-Off …

The UNITY EUROPE project reaches the successful conclusion of Work Package 2

The UNITY EUROPE project, co-financed by the European Commission under the Erasmus+ KA2 Cooperation Partnership framework, is pleased to announce the publication of the final deliverables of the Work Package 2 (WP2). …

Unity Europe Project Partners Meet in Málaga to Discuss Key Milestones and Future Work

Málaga, Spain – 14 October 2024: The Unity Europe project, a groundbreaking initiative aimed at fostering European cooperation and social cohesion, held a face-to-face meeting with all its project partners on …

ALL-IN project meeting in Malaga: Promoting inclusive communication

Within the framework of the ALL-IN project , the six partner organisations from Spain, Italy, Poland, Belgium and France have recently met to advance the structure and development of the content …

ALL-IN Project Partners Foster Inclusive Language Learning in Málaga

Málaga, October 16, 2024 – The ALL-IN: Advancing Language Learning for Inclusive Narratives team gathered in Málaga for their second Transnational Project Meeting, hosted by Arrabal-AID and IT Solutions for All. …

La guía de S.O.S Creativity representa un manual para el uso de los productos del Proyecto S.O.S Creativity, referido tanto a aspectos prácticos y organizativos como a cuestiones de contenido y enfoque educativo-pedagógico.

Este documento está dirigido a los representantes de los grupos objetivo del proyecto (adultos poco cualificados en TIC, personas mayores que se enfrentan a un mundo on line cada vez más exigente, miembros del “ecosistema de educación de adultos”, proveedores de educación de adultos (formal y no formal), público en general interesado en la inclusión digital, habilidades y competencias digitales, etc.) para ayudarles a utilizar los recursos de aprendizaje S.O.S Creativity de forma eficiente y eficaz. Las directrices para la formación futura se basan en las actividades realizadas durante la ejecución del proyecto y en los resultados de las actividades piloto y de validación de S.O.S Creativity IO4, llevadas a cabo por el consorcio S.O.S Creativity.

S.O.S Creativity “Directrices para la formación futura” y los resúmenes en todos los idiomas del proyecto ya están disponibles y listos para su descarga en la plataforma REA:

S.O.S Creativity – Directrices para la formación futura

El proyecto S.O.S. Creativity apoya el desarrollo de competencias informáticas clave para adultos, con el fin de que puedan explotar las ofertas culturales y los contenidos artísticos disponibles on line de forma segura, eficaz y eficiente. Los módulos de formación de S.O.S Creativity se clasifican en 5 áreas temáticas: Alfabetización cultural y mediática, Protección de datos personales, Transacciones económicas, Seguridad on line, Identidad digital.

Para más información sobre S.O.S Creativity, visita el sitio web oficial del proyecto:

https://www.soscreativity.eu

Author

info@internetwebsolutions.es
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram