• November 23, 2024

Official launch of the Erasmus+ project “DIGIMUSE ENTER: digital tools for the inclusive accessibility to cultural heritage”

The DIGIMUSE ENTER project, co-financed by the European Commission under Erasmus+, has officially launched, marking a major step forward in the digital transformation of small museums across Europe. A two-day Kick-Off …

The UNITY EUROPE project reaches the successful conclusion of Work Package 2

The UNITY EUROPE project, co-financed by the European Commission under the Erasmus+ KA2 Cooperation Partnership framework, is pleased to announce the publication of the final deliverables of the Work Package 2 (WP2). …

Unity Europe Project Partners Meet in Málaga to Discuss Key Milestones and Future Work

Málaga, Spain – 14 October 2024: The Unity Europe project, a groundbreaking initiative aimed at fostering European cooperation and social cohesion, held a face-to-face meeting with all its project partners on …

ALL-IN project meeting in Malaga: Promoting inclusive communication

Within the framework of the ALL-IN project , the six partner organisations from Spain, Italy, Poland, Belgium and France have recently met to advance the structure and development of the content …

ALL-IN Project Partners Foster Inclusive Language Learning in Málaga

Málaga, October 16, 2024 – The ALL-IN: Advancing Language Learning for Inclusive Narratives team gathered in Málaga for their second Transnational Project Meeting, hosted by Arrabal-AID and IT Solutions for All. …

El objetivo de SOS CREATIVITY “Intellectual Output 2” es mapear los recursos culturales gratuitos y las herramientas de creatividad que ya están disponibles en línea en España, Italia, Francia, Polonia, Macedonia del Norte y Europa en general, así como definir las habilidades y competencias digitales que las personas no nativas digitales puedan tener. Es necesario aprovecharlos para tener un análisis en profundidad de la fenomenología sobre el grado de brecha digital entre los adultos poco calificados en TIC.

El informe de la situación así como los resúmenes en todos los idiomas, de los países participantes en el proyecto, ya están disponibles y listos para su descargar en la plataforma REA https://www.soscreativity.eu/

Por cada país, las entidades socias  han creado un informe basado en los datos existentes sobre las acciones tomadas para abordar el tema de las habilidades digitales relacionadas con la cultura en la Educación de Adultos (EA) en su país de origen.

Author

europe@itsolutionsforall.org
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram